Arşivler: Makaleler

GÖCEK

Geçen son bahardan beri karantina günlerinde akıl sağlığımızı korumayı, cumaları çıktığımız yelken seyirlerimiz ile sağladığımız bir gerçek. Her cuma karantina öncesi yelkeni kiralıyorduk. Ruzgar varsa yelkenle yoksa motorla hiç fark etmez doğru Burgaz adaya. Tonoza bağlan, hiç karaya çıkma, yasaklarıda delmeden, kendimizi de koruyarak ver sipariş, gelsin balık rakı ohh miss.        ...

Norveç- Fiyortlar

Tekrar merhaba, ben sevdim bu yazma işini . Sizlerde çok güzel olmuş deyince, iyice gaza geldim .Yeni geziler dedik ama yeni gezi pek mümkün değil şu aralar . Açtım eski albümleri baktım nerelerin fotoğrafları güzel, hikayeleri var diye. Dostlarla ne güzel anılar biriktirmişiz. Ne çok gitmek istediğim yer var hala. Gene de şükür diyelim....

Didimden Sibenik’e yolculuk-4

40 saatlik kesintisiz yolculuk sonunda Hırvatistan sularına geldik . İlk durak  Cavtat.  Yaklaşırken birbirinden güzel koyları geçtik. En güzel dediğimiz koyda denize girdik, bir sonraki daha güzeldi sanki . Cavdat Dubrovnik’e  araba ile 30 dakika mesafede küçük ağaçlık bir sahil kasabası . Küçük diyorlar ama,;  tekneden sonra bize her yer,   kocaman ve kalabalık geliyor. Dubrovnik’e...

Didimden Sibenik’e yolculuk-3

Fiskardo’ da güzel bir akşam geçirdikten sonra (tabii ki alkol yok ) Saat 21.00 da yola cıktık ,keyifler on numara sohbet güzel , ancak  aniden yoğun bir  sis çöktü. Hani korsan filmlerinde olur ya öyle işte,  hem karanlık hem de sisin içinde gidiyoruz. Kaptan ‘uyku yok’ dedi. Hepimiz ayakta, sırayla gidip ana yelkenin dibine oturuyoruz...

Didimden Sibenik’e yolculuk-2

Patmos’da üç gün kaldıktan sonra, perşembe öğleden sonra yola çıktık. Hafif rüzgar var. Yelkenleri  açtık, deniz masmavi, uzakta kara parçaları var, rüzgarın sesinden başka ses yok. Teknede herkes kendi dünyasına çekildi. Huzur dolu bir küçük yelkenli kocaman bir boşluğun içinde…   Bu gece seyir var, güneşi denizde batıracağız. Seyir halinde olacağımız için, şarap olmadan batacak...

Kadraj – 9

‘Ferahlığın merkezi’ Pendik/İstanbul-01.11.2020   ‘Gırgır balık arıyor’ Pendik/İstanbul-01.11.2020   ‘Marintürk Marina ve Pendik Tersanesi’nden gün doğumu’ Pendik/İstanbul-03.11.2020   ‘Yüksek’de çalışan’ Fenerbahçe/İstanbul-03.11.2020   ‘Deniz ve gök mavi, gün doğmak üzere’ Pendik/istanbul-04.11.2020   ‘Çok kızgın’ Kadıköy/İstanbul-06.11.2020   ‘Gırgır ve yelkenli’ Pendik/İstanbul-08.11.2020   ‘Büyükada üzerinde gün batımı’ İstanbul-10.11.2020   ‘Eskiden Perşembe pazarı – Eminönü çalışan dolmuş motorları’...

Boşuna Bir Cinayet

Boşuna Bir Cinayet… Kadir günlerden beri öylece sessiz sedasız oturup duruyordu kahvede… Sabah erkenden geliyor, hava kararıp da güneş dağların ardında kaybolunca o da bir gölge gibi çekip gidiyordu evine… Tüm gün hep aynı yerde ve neredeyse hiç kimseyle konuşmadan oturuyordu… Denize, denizdeki teknelere bakıp duruyordu… Ne düşünür ne hisseder kimsecikler bilmiyordu. Sadece çocukluk arkadaşı...

GEMİNİN MOTORU

GEMİNİN MOTORU Bir geminin motoru bozulmuş, hiç kimse tamir edememiş. Son işin de 40 yıllık tecrübesi olan bir usta getirmişler. Usta, motoru tepeden tırnağa dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Biraz bakındıktan sonra alet çantasına uzanmış ve küçük bir çekiç çıkarmış. Yavaşça çekiçle bir yere vurmuş. Bir anda motor hayata dönmüş ve çalışmaya başlamış. Motor tamir...

Arşivden Karikatürler – 3

12 Eylül 1980 askeri darbesinden sonra Kenan Evren ve arkadaşları tarafından kapatılan TÜRK DONANMA VAKFI TARAFINDAN ÇIKARTILAN DERYA MECMUALARINDAN DERLENMİŞTİR.   B. Hulusi Gürbüz arşividir. B. Hulusi Gürbüz / İzinsiz kopya edilemez © Copyright   B.Hulusi GürbüzGürbüz